Saturday 2 August 2014

JOM KENALI FAN PAGE SIAPA CINTAKAN RASULULLAH SILA LIKE PAGE NI





       Asalamualaikum semua,saya hari ini tanggal 2 ogos 2014 ingin mengongsikan satu perkara yng menarik.saya ingin mengongsikan atau lebih tepat lagi mem'promote' sebuah  fan page di fb.Nama page tu "Siapa Cintakan rasulullah sila like page ni".Ape yang menarik sangat page ni jom tahu.



Gambar profil di fb-     


Fan page ini dibina pada tahun 2014 dlm pertengahan Ramadhan mcm tu.Tujuan page ni dibina adalah untuk menyebarkan ilmu dan berdakwah tentang agama islam melalui page ini.Kami akan mengongsikan pelbagai info dakwah dan  ilmu kepada mereka yang dahagakan ilmu.Ada sebuah hadis yang menyatakan menuntut la ilmu sehingga ke liang lahad.Jadi,sebagai inisiatif berdakwah yang diambil oleh pemilik page ini.Sekarang dunia telah moden jadi kita boleh berdakwah di mana-mana saja.Kami akan mengongsikan info dakwah dan juga info semasa yang berlaku di dunia ini.                                                                                                    




SOALAN:BAGAIMANA BOLEH MENDAPAT IDEA MENCIPTA PAGE INI?                                           

JAWAPAN:-Pada mulanya saya tidak terfikir pon untuk berdakwah kepada orang.Malah saya tidak berminat untuk menyebarkan syiar islam.Tetapi selepas saya melihat bertapa telah banyak umat islam telah rosak akibat pengaruh barat yang menular.Pada mulanya,saya tidak sedar akan keadaan ini tapi bila lihat status rakan-rakan di fb yang kurang sopan.Minda saya terbuka!Di facebook saya yang sebenar mempunyai lebih kurang 800 orang kawan.Jadi, jika dah 800 orang kawan banyak lah ragam nye.Saya terfikir buat page ini kerana ingin berdakwah kepada ummat islam dan ummat manusia.Saya amat sedih apabila ramai kalangan remaja wanita yang kurang sopan dn sudah pandai mencarut di facebook.Perkataan bodoh,bangsat sudah menjadi kebiasaan bagi mereka.Saya akan cuba untuk membentuk akhlak mereka kembali.Itulah tujuaan nye iaitu ingin berdakwah.                                                                                                                                    


SOALAN:MENGAPA MEMILIH NAMA PAGE "SIAPA CINTAKAN RASULULLAH SILA LIKE PAGE NI"?                                                                                                         


JAWAPAN:-Saya memilih nama itu kerana saya fikir nama itu  cantik dan sesuai digunakan.Salah satu sebabnya saya gunakan nama tu kerana ingin cuba menarik rakan-rakan untuk like page tu.Ye la,siapa tidak mencintai rasulullah.


 

APA YANG INGIN DIKATAKAN KEPADA SEMUA PENGGUNA FB YANG BARU MENGENALI ANDA?

JAWAPAN:-Saya cuma ingin katakan saya tidak memaksa untuk menyukai saya di fb.Tetapi saya cuma ingin berdakwah untuk masyarakat.Jadi,tiada paksaan untuk like.Kepada sesiapa yang ingin like page ni taip je kt butang search di fb.Taip "siapa cintakan rasulullah sila like page ni.untuk info pergi link ni http://www.jomtahu2000@gmail.com




No comments:

Post a Comment